Crown Cruiser 885 GSAK

Crown Cruiser 885 GSAK als 885 AK gebouwd, model identiek aan een standaard GSAK volgens model 1975 - 1980
 
Type naam: "Crown Cruiser 885 GSAK"
 
Knikspant motorkruiser volgens het Gesloten Salon Achter Kajuit principe. Een in eerste instantie 100% identiek model aan de Crown Cruiser 885 AK. Echter met doorgetrokken stuurhuis/ salondak en met staal gesloten zijden en achterkant. De direct als GSAK geleverde 885 modellen hebben aan beide zijden schuifdeuren. Dit in tegenstelling tot later gesloten gemaakte 885 AK's welke ook wel voorzien werden van een achteringang. In de jaren tachtig werd de 885 GSAK voorzien van een 50 cm. kortere voorkajuit en een grotere salon en achterkajuit. Hier werd wel gebruik gemaakt van een achteringang. 
 
Lengte: 8,85 m.
Lengte o.a.: 8,85 - 9,35 m. (afh. van later aangebracht zwemplateau)
Breedte: 3,18 - 3,25 m. (afh. van stootrand)
Diepgang: 0,85 - 0,95 m. (afh. van motor)
Doorvaarthoogte: 2,35 m.
Gewicht: 6 - 6,5 ton (afh. van afbouw)
Motor: Renault DTR 40 (36 pk.),Renault DTR 50 (45 pk.), Peugeot DTP 40 (37 pk). Peugeot DTP 50 (46 pk.), Peugeot DTP 62 (52 pk.), Thornycroft 90 (38 pk.), Thornycroft 108 (47 pk.) Thornycroft 154 (62 pk.), Vetus M.4.14 (33 pk.), Vetus P.4.21 (52 pk.) Vetus P.4.25 (62 pk.), div gereviseerde diesels (door de cascoafbouwer zelf ingebouwd)    
Bouwperiode: 1975 - 1989
Aantal: ca. 25 stuks, waarbij alleen gerekend zijn de van nieuw af aan gebouwde 885's GSAK. Dit aantal van 25 maakt deel uit van het aantal van 110 voor het totale aantal gebouwde 885 AK eenheden.
 
Crown Cruiser 885 GSAK model 1984 met 30 cm kortere voorkajuit en dito grotere achterkajuit.
 
 
Crown Cruiser 885 GSAK volgens het laatste model (1989)